Alla inlägg den 30 maj 2011

Av Camilla - 30 maj 2011 14:30

Imorse ringde jag tandläkaren och trodde att jag skulle få en akuttid men jag får vänta ända till Tisdag nästa vecka. Då får jag iallafall lång tid att förbereda mig på eller att gruva mig. Igår kväll kl 8 så knackade det på dörren och där stod min pappa med en stor låda med öring som han stekt i folie med tomater och grädde. Det är kärlek det!!

Öring med tomater och gräddsås.  

Idag har jag och Emil prova lite olika glass-smaker. Han är laktosintollerant och då finns det ju ingen rolig glass som han kan äta förutom isglass. Han har varit så sugen på kulglass så jag tänkte att vi kunde piffa till den tråkiga vaniljglassen som han har. Vi gjorde en smak med kokos, en med mixade hallon och persikor och en med jordgubbar, frön från en vaniljstång och vispad grädde, den med jordgubbar blev sååå god och min favvo. Emil tyckte den med persika och hallon var godast.

Tråkig glass blir god med lite piff!          

Titta vilka vackra bilder från min morgonpromenad!

        

Nu ska jag snart iväg och jobba en kvällstur. Ha en fin kväll! 

Ovido - Quiz & Flashcards